Wednesday, August 19, 2009

Kehadiran Mu Ku Nanti


Ramadhan,
Kini kau tiba lagi
Membawa seribu erti
Bagi mereka yang mempunyai ‘hati’

Ramadhan,
Kehadiran mu membawa cahaya
Menyedarkan manusia yang kian alpa
Membuang karat-karat dosa
Yang sudah lama bermahajalela

Ramadhan,
Kini aku telah bersedia
Ibarat menanti ‘kekasih’ yang bakal tiba
Semoga aku punyai masa
Untuk membaiki diri yang banyak dosa

Ya Allah
Temukanlah aku dengan lalilatul QadarMu
Andainya ini Ramadhan ku yang terakhir,
Rahmati dan Berkahi aku Ya Allah

Ya Allah..Cukupkanlah apa yang kurang..
Tambahkan apa yang sedikit...
Jauhkan apa yang buruk dan
Dekatkanlah apa yg baik...
Sinarilah hati ini dengan CahayaMu
Kasihanilah aku Ya Allah
Kasihanilah aku……


P/s : Selamat Menyambut Ramadhan kepada semua sahabat sahabiah ku dan juga kepada seluruh Umat Islam diseluruh pelusuk dunia..Semoga Ramadhan kali ini membawa sinar kepada semua.

No comments:

Post a Comment

.: Pegangan Da'ie :.

Ana ramyun min rimayatil Islam, farmi ainama syi'ta

(aku adalah anak panah daripada panahan Islam, kemana saja aku dicampakkan, disitulah aku akan berjuang')



'aslif nafsak wad'u ghairak (Perbaiki diri dan sampaikan pada yg lain)