Wednesday, August 26, 2009

Demi Kasih

Salam Ramadhan Kareem

6 Ramadhan.. Minggu ni cuaca agak mendung. Setiap hari hujan. Sebab ini jugalah aku tiada kerja kerana lori tak dapat berjalan. Sebagai data processor kadang2 kesibukan menghambat diri, hinggakan tiada masa. kadang2 free sampai tak tahu nak buat apa,. Namun sepanjang minggu ni, free je. Bagiku ini adalah kesempatan yang Allah bagi. Tuntas aku gunakan masa ni sebaiknya. Melayari internet, mencari pengisian dengan melayari blog sahabat sahabiah. Juga memberi ruang untuk mengupdate blog sendiri..selepas YM dengan juniorku, jaa, perasaan sedih sedikit melanda..erm..nampaknya peluang aku nak jumpa mereka minggu ni tak kan kesampaian. Tak palah aku redha.

Pun begitu, hajatku untuk melawat aisyah yang terlantar di hospital Teluk Intan semoga dipermudahkan. Rancangnya bertolak esok, sempatlah menjaganya semalam. Bimbang juga, tiket tak beli, main redah je esok. Nak pegi Alor Setar jauh. Dengan keadaan cuaca yang tak menentu, aku tak rasa kuat untuk membawa ‘mujahidah’ku. Namun aku tekad..Hati ini tak kan puas selagi tak melihat keadaanya sendiri. Hanya mendapat khabar daripada sahabiah sahaja. Belum cukup bagiku. Biarlah, habis duit sikit,.apalah sangat duit tu kalau dibandingkan kemanisan ukhwah yang Allah beri ni. Dah hampir 3 tahun aku mengenalinya. Banyak suka dan duka yang kami lalui bersama. Aisyah tunggu akak yer.

"Tidak sempurna Iman seseorang, sehingga ia menyayangi saudaranya sepertimana dia menyayangi dirinya sendiri" - Al-hadith.

No comments:

Post a Comment

.: Pegangan Da'ie :.

Ana ramyun min rimayatil Islam, farmi ainama syi'ta

(aku adalah anak panah daripada panahan Islam, kemana saja aku dicampakkan, disitulah aku akan berjuang')



'aslif nafsak wad'u ghairak (Perbaiki diri dan sampaikan pada yg lain)