Wednesday, October 7, 2009

Meniti debaran





'Assalamualaikum sahabat sayang, apa habaq, su dan k.mimi dapat Sabah' - Nasuha
'Salam sahabat, ana dapat Sabah' - Noraida
'Ana dapat Sabah' - Syuhadah
'Sahabat2ku sayang ana akan diterbangkan ke Sabah' - Ejah

Itulah messange dah panggilan telefon yang aku terima semalam dan hari ni daripada sahabat seperjuangan. Semuanya Bakal2 Guru Matematik..Allahuakbar..
"Alhamdulillah rezeki Allah kat sana. InsyaAllah x sabar nak dgr enti dapat sana juga" - Ejah...
erm,,dengar brita ramai yang dapat sana,..aku pun harap yg dapat posting Sabah juga..hehe
..apapun,..aku terus menanti dan terus menanti..
Sahabat2ku, Teruskan perjuangan kalian.Biarlah di mana pun, yakinlah Hikmah Allah itu luas..
Yang penting Ukhwah yang kita semai takkan berakhir di sini.
Buat sahabat yang masih menanti jawapan,sabar2 lah yer,
Allah akan bagi apa yang terbaik buat HambaNya.
"Ya Allah lapangkanlah dada kami untuk menerima Qada'Mu.."


Sahabat sekalian, sematkan kata2 ini dihati
"nahnu romyun min rima yatil Islam, far mi, ainamasyikta" 
(kami adalah anak panah daripada panahan Islam, kemana saja kami dicampakkan,
disitulah kami akan berjuang')





Insan Dalam Penantian,
7 October 2009
3.50 pm

No comments:

Post a Comment

.: Pegangan Da'ie :.

Ana ramyun min rimayatil Islam, farmi ainama syi'ta

(aku adalah anak panah daripada panahan Islam, kemana saja aku dicampakkan, disitulah aku akan berjuang')



'aslif nafsak wad'u ghairak (Perbaiki diri dan sampaikan pada yg lain)