Thursday, November 19, 2009

Ujian dan Sahabat



Tatkala diri diuji dengan pelbagai ujian,
Aku kebimbangan dan jadi tak keruan,
Hanya mampu berserah kepada Tuhan,
Takut diri hilang pedoman.

Ketika sakit mendampingi diri,
Aku cuba menyelami hikmah yg tersembunyi,
Aku singkapi dosa & noda dalam hati,
Mungkin ini kifarat diri.

Ketika hati disakiti,
Tiada teman untuk ku kongsi,
Tiada kasih untuk temani,
Lantas ku serah pada Ilahi.

Tatkala rindu teman dahulu,
Potret ditatap pengubat rindu,
Doa dipohon penyejuk Qalbu,
Rasa mereka dekat denganku.

Sungguh, aku rindukan saat dahulu,
Saat sama-sama berfikir tanpa rasa jemu,
Ketika kita sama-sama menangis,
Segala kepenatan dan cabaran kita mampu tepis.

Kini aku mengembara sendirian,
Teman-teman jauh dari pandangan,
Aku perlu kuat supaya tidak 'kelemasan',
Inilah hakikat sebenar sebuah kehidupan.


p/s: setelah tiga hari MC dan tak ke sekolah, 'sepantas kilat' pun menyepi daripada 'memberi' di alam maya ini.




No comments:

Post a Comment

.: Pegangan Da'ie :.

Ana ramyun min rimayatil Islam, farmi ainama syi'ta

(aku adalah anak panah daripada panahan Islam, kemana saja aku dicampakkan, disitulah aku akan berjuang')



'aslif nafsak wad'u ghairak (Perbaiki diri dan sampaikan pada yg lain)