Thursday, April 22, 2010

Epilog masa

Masa terus berlalu,
berarak ceria, namun sesekali hujan di kala senja,
aku terus melangkah dalam masa yang makin singkat cuma,
aku terus berjalan agar tak tersungkur di perjalanan,
aku terus berlari agar perjuangan tidak terhenti,

Namun,
tatkala ingin melangkah gagah,
ada dugaan datang menyinggah,
aku cuba untuk menyanggah,
tetapi kadangkala hampir rebah..

Mencari sinar di tengah gelombang,
Bagaikan berenang di lautan yang hitam.
Bagi penyambung perjuangan Junjungan,
Aku perlu kuat menghadapi rintangan.

Aku tidak boleh kalah mahupun rebah
Perlu kuat kerana aku pernah ditarbiyah,
Cekalkan hati agar iman tidak goyah,
Inilah perjalanan hidup jundullah.

Kenangan lalu sumber kekuatan,
kenangan kini sumber inspirasi,
Biarkan ia menjadi satu,
Agar diriku terus melaju.

Segalanya aku serahkan padaMu Ya Tuhan
semoga tidak tersungkur di pertengahann perjuangan...

No comments:

Post a Comment

.: Pegangan Da'ie :.

Ana ramyun min rimayatil Islam, farmi ainama syi'ta

(aku adalah anak panah daripada panahan Islam, kemana saja aku dicampakkan, disitulah aku akan berjuang')



'aslif nafsak wad'u ghairak (Perbaiki diri dan sampaikan pada yg lain)