Monday, March 1, 2010

Buatmu sahabat dan teman

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan tika aku
Di uji dengan dugaan

Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan tuhan
Kau katakan rahmatnya mengatasi segala

Menitis air mataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Lirik lagu: UNIC

nota: Sungguh, aku merindui sahabat2ku dahulu. Susah dan senang kami bersama. Mengharungi suka duka, pahit manis perjuangan ini. huhuhu. Mereka tiada ganti. Sehingga kini aku belum menemui pengganti mereka. Ingin saja aku coret nama2 mereka di sini. tetapi terlalu banyak..aku yakin mereka mengetahui siapa 'mereka'.Semoga mereka berbahagia Ya Allah..

No comments:

Post a Comment

.: Pegangan Da'ie :.

Ana ramyun min rimayatil Islam, farmi ainama syi'ta

(aku adalah anak panah daripada panahan Islam, kemana saja aku dicampakkan, disitulah aku akan berjuang')



'aslif nafsak wad'u ghairak (Perbaiki diri dan sampaikan pada yg lain)